από την Χ. Μπεκιάρη
Στις 13 Απριλίου του 1926 γεννήθηκε η Έλλη Λαμπέτη ή Λούκου όπως ήταν και το πραγματικό της όνομα…
Μια προσωπικότητα που με αφορμή την σημερινή ημερομηνία θέλησα να την αναλύσω αριθμολογικά τόσο εκείνη όσο και την σχέση της με τον Δημήτρη Χόρν.
Ένα απόσπασμα από το βιβλίο του Φρέντυ Γερμανού «Έλλη Λαμπέτη» έλεγε χαρακτηριστικά για αυτό το χαρισματικό πλάσμα :
“Η Έλλη έκανε πάντα κάτι αναπάντεχο”, λέει ο Κουν. Από ένα τέτοιο αναπάντεχο θα γεννηθεί το 1946 μια στιγμή που θα περάσει στην ιερή Μυθολογία του θεάτρου μας.
Ήταν μια σκηνή στον “Γυάλινο κόσμο” όπου η Λάουρα σβήνει το κερί, δίπλα στον κοιμισμένο αδελφό της: “Μια ποιητική στιγμή!” Πώς να κάνεις όμως ποίηση, όταν πρέπει να φουσκώσεις τα μάγουλά σου για να φυσήξεις; Η Έλλη αποφάσισε να λύσει τον γρίφο, χωρίς να πει τίποτε στον Κουν. Κάθε βράδυ που γύριζε στην οδό Ασκληπιού, κλεινόταν μόνη της στην κουζίνα, άναβε ένα σπαρματσέτο και προσπαθούσε να το σβήσει ποιητικά:
“Τελικά βρήκα τον τρόπο. Έπρεπε το στόμα μου να είναι ακριβώς απέναντι στο σπαρματσέτο – η ανάσα μου να σημαδεύει τη φλόγα. Μου πήρε ένα μήνα, αλλά τα κατάφερα! Έμαθα να σβήνω το κερί με μιαν ανάσα”.
Όλα αυτά για μια σκηνή που κρατούσε όλα κι όλα δέκα δευτερόλεπτα! Άξιζε όμως τον κόπο. Ένα βράδυ μπαίνει στο θέατρο ο Άγγελος Σικελιανός – περίπου τυχαία. Θα ξανάρθει άλλες δέκα φορές:
“Έρχομαι για να καταλάβω πώς σβήνει τα κεριά το κορίτσι αυτό” λέει ο Σικελιανός. “Είναι το πιο ποιητικό πράμα που είδα ποτέ μου”.
Η Λαμπέτη είχε την ενέργεια του αριθμού 6, αγάπη για αρμονία, καλλιτεχνία , λεπτομέρεια και πάνω απ’όλα αγάπη για την ΑΓΑΠΗ. Η οικογένεια της ήταν για εκείνη πολύ σημαντική και ίσως να στα αγαπημένα πρόσωπα να έβρισκε την «ειρήνη» της. Άνθρωπος που αγαπούσε να φροντίζει τους άλλους, να τους συμβουλεύει αλλά είχε και την ικανότητα να εξομαλύνει διαφωνίες , συγκρούσεις που αφορούσαν την ίδια αλλά και τους γύρω της, είχε την ιδιότητα να λειτουργεί σαν καταλύτης.
Είχε φιλική και συνεργάσιμη φύση. Η δημιουργικής της φαντασία και η κλίση της στην καλλιτεχνία ήταν καλό να εκφράζεται στους άλλους τόσο για να βρίσκει διέξοδο, όσο και για να χαρούν οι άλλοι το ταλέντο της αυτό!
Η προσωπική της γοητεία , τραβούσε τους άλλους γύρω της, και αυθόρμητα ένιωθε πάντα την ανάγκη να δημιουργεί μια «ζεστή» ατμόσφαιρα γύρω της. Ήταν άνθρωπος που είχε την ανάγκη των φίλων, πιστεύω δεν θα μπορούσε να σκεφτεί ότι θα ζούσε μόνη, αυτός θα ήταν και ο μεγάλος φόβος της.
Φύση φιλόξενη και καλοσυνάτη, που προτεραιότητα για εκείνη είχαν οι άλλοι, πράγμα που επαληθεύει τους φραγμούς που ίσως βίωσε από την οικογένεια ή από συντρόφους.
Έπρεπε πάντα να κρατά την ισορροπία ανάμεσα σε αυτά που έδινε και σε αυτά που εισέπραττε από τους άλλους…υπήρχε μεγάλος κίνδυνος να πέσει θύμα εκμετάλλευσης, ή περιπτώσεις καταπάτησης των ορίων της.
Το βάθος της ψυχής της, φανερώνει μια πολύ ευάλωτη ψυχή, με ευαισθησίες, έντονα συναισθήματα και συγκινήσεις, αναζητώντας την αγάπη και την συντροφικότητα . Η ιδιαίτερη ενέργεια του αριθμού 11, την κάνει να έχει αρκετή διαίσθηση, αλλά και ένα ταλέντο διδακτικό. Η λάθος εκτόνωση του αριθμού 11, ως Κύριος ίσως να της είχε επεφέρει νευρικές εντάσεις ή ψυχολογικά σκαμπανεβάσματα. Από τη μια αστάθεια και από την άλλη απαίτηση, ίσως να μπέρδευαν κάποιες φορές και την ίδια στη σκέψη της.
Με την ενέργεια του ονόματος Λαμπέτη, αλλάζει η ενέργεια της , χωρίς να χάνει τα χαρακτηριστικά που είχε εκ γενετής.
Ως Λαμπέτη λοιπόν που είναι και το όνομα που την έκανε γνωστή, η ενέργεια του 4,την κάνει πιο ανθεκτική συναισθηματικά, και με περισσότερη πίστη αλλά και σταθερότητα , βήμα , βήμα και με πολύ δουλειά και προσπάθεια, δημιουργεί βάσεις και θεμέλια στην καριέρα της.
Σε αυτά που αναζητά και ποθεί, η ενέργεια του αριθμού 9, της δίνει όραμα και «άνοιγμα» στο κοινό, θέλοντας να προσφέρει και να υπηρετήσει με το ταλέντο της τον κόσμο ανταποδίδοντας έτσι την αγάπη που λαμβάνει. Το βάθος της ψυχής της έχει την επιπρόσθετη δόνηση ενός δεύτερου Κύριου αριθμού, του 22/4, δηλώνοντας έτσι τόσο τιςδυσκολίες της σε ψυχολογικό επίπεδο , όσο όμως και την ικανότητα της να εγκαθιδρύει νέα πράγματα στον τομέα της υποκριτικής, του θεάτρου , θέλοντας να αφήσει πίσω της τα ίχνη της. Κάτι που το πέτυχε!
Στον δρόμο της ζωής της , περπάτησε με την ενέργεια του αριθμού 8!
Ένα πεπρωμένο 8 , με την ασάφεια του στον τομέα των οικονομικών, ίσως πολλές φορές να την έκανε να χαρεί την ύλη ως απολαβή των κόπων της αλλά και στιγμές που μπορεί να ένιωθε ανασφάλεια.
Στον δρόμο αυτό σίγουρα οφείλεται η επαγγελματική της άνοδος , καθώς επίσης και η επιτυχία, η αναγνώριση της. Η αυτοδημιουργία αλλά και ο μαγνητισμός, το θάρρος και το θράσος της διεκδίκησης είναι καθαρά χαρακτηριστικά του αριθμού 8. Η προθυμία , η ζωτικότητα, η ανάγκη για δράση και ελευθερία ήταν τα εφόδια της για να διαπρέψει και να αναγνωριστεί από μεγάλα ονόματα του θεάτρου και του κινηματογράφου μέσα από τις συνεργασίες που είχε.
Το 1953 γνωρίζει τον Δημήτρη Χόρν και ζουν έναν μεγάλο έρωτα που διήρκησε μέχρι το 1959…
Ο Δημήτρης (Ελευθέριος ) Χόρν, είχε την ενέργεια του αριθμού 8, ο οποιός τον κάνει πιο σοβαρό, αυστηρό, ίσως με λίγο έπαρση , χωρίς να βρίσκουν εύκολα ανταπόκριση οι συναισθηματισμοί της Λαμπέτη. Άνθρωπος φιλόδοξος, εργασιομανής , ταλαντούχος , αναζητώντας την οικονομική επιβεβαίωση, την δόξα και την αναγνώριση μέσα από τη δουλειά του. Στο βάθος της ψυχής του έχει άλλο ένα 8, κάτι το οποίο τον κάνει σκληρό, πολλές φορές είρωνα και ζηλιάρη στη σχέση του με την Λαμπέτη. Ο αριθμός πεπρωμένου του έχοντας την ενέργεια του αριθμού 7, τονίζει την ικανότητα του στην γραφή, την αγάπη του στην μελέτη, την φιλοσσοφία, την ανάλυση, καθώς επίσης και την τάση του να απομονώνεται και να αγαπά την μοναξιά.
Η ζωηρή φαντασία και η τάση το έξυπνου μυαλού του να αναζητούν ιδέες και γνώσεις τον έκαναν να φτάσει «ψηλά» στον καλλιτεχνικό τομέα! Πτυχές του χαρακτήρα του, «κούμπωναν» με κομμάτια της προσωπικότητας της…
Αν και το πεπρωμένο της σχέσης του ανήκει στον αριθμό 6, κάτι το οποίο φανερώνει βαθιά αγάπη, κοινές επιθυμίες και ενδιαφέροντα, καθώς επίσης και ψυχικό «δέσιμο» μεταξύ των δύο συντρόφων , ίσως η ζήλια και η ανασφάλεια να μην άφησε περιθώρια να συνεχιστεί η σχέση αυτή. Με την ενέργεια του αριθμού αυτού, η σχέση κινδύνευε από ψυχολογική φθορά , καθώς ο αριθμός 6 στην θέση αυτή , απαιτεί θυσίες και από τους δύο.
Μια αγάπη που ίσως άφησε τα «σημάδια» της και στους δύο, εφόσον και η εγκυμοσύνη που προέκυψε από αυτή τη σχέση ,δεν κατάφερε να έχει συνέχεια. Κάτι που κόστισε πολύ στην Λαμπέτη, μιας και με την δόνηση του αριθμού 6, το να δημιουργήσει οικογένεια ήταν για εκείνη το Α και το Ω!
Λόγια της Έλλης Λαμπέτη
(απόσπασμα από το βιβλίο της ΦΡΙΝΤΑΣ ΜΠΙΟΥΜΠΙ “ΕΛΛΗ ΛΑΜΠΕΤΗ: Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ – ΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ” Εκδόσεις ΕΞΑΝΤΑΣ)
«Το θέατρο είναι ομάδα. Είναι ένα συνολικό πράγμα. Είναι ο συγγραφέας και οι ηθοποιοί. Κολλητά. Αυτοί είναι – αυτό είναι το θέατρο. Δεν χωράει άλλον. Θέλεις να υπάρχει κι άλλο ένα μάτι; Θέλεις κάποιον απ’ έξω να παρατηρεί για να σου πει μια γνώμη; Γιατί δεν αρκεί γι’ αυτό ένας άνθρωπος με γούστο που ν’ αγαπάει το θέατρο;»