Κάρτα Νο 2 -Αποσυμβολισμός της Μεγάλης Αρκάνας
από την Τερέζα Asher
Αυτή είναι μια κάρτα του μυστηρίου. Το όνομά της έχει αλλάξει μερικές φορές κατά τη διάρκεια των αιώνων, ένα από τα πιο πρώιμα ονόματα είναι το Papess ή ο θηλυκός πάπας, ενώ οι ελβετικές κάρτες του 17ου αιώνα την παρουσιάζει ως Juno, η σύζυγος του ρωμαϊκού Δία. Η αυλή του de Gebelin, και εμπειρογνώμονα της tarot του 18ου αιώνα, άλλαξαν το όνομα σε Υψηλή Ιέρεια όταν «ανακάλυψαν» αυτό που θεώρησαν ως μια σύνδεση μεταξύ του tarot και της αρχαίας Αιγύπτου, και την συνδύασαν με την θεά Ίσιδα. Η Υψηλή Ιέρεια είναι τώρα το όνομα που χρησιμοποιείται στις σημερινές κάρτες tarot.
Συνδέεται με το νέο φεγγάρι, η φάση της υπόσχεσης πριν από την εκπλήρωση.
Ο Θηλυκός Πάπας:
Ο τίτλος Papess (Πάπισσα) ή του θηλυκού πάπα λέγεται, για να αναφερθεί στον αρχαίο μύθο του πάπα Joan, ο οποίος λέει για ένα κορίτσι, η Ιωάννα, η οποία ερωτεύθηκε έναν μοναχό και μεταμφιέστηκε ως άνδρας, έτσι ώστε να μπορεί να τον ακολουθήσει στη Ρώμη για να είναι μαζί του. Όταν ο εραστής της πέθανε, συνέχισε να προσποιείται ότι ήταν άνδρας όπου εκλέχτηκε στην παπική καρέκλα.
Αυτή η ιστορικά αβάσιμη ιστορία μπορεί να είχε αρχίσει από μερικές αιρετικές σέκτες, όπως ήταν οι Καθαροί ( cathars), που κατ’ ασυνήθιστο τρόπο για την εποχή, επέτρεπαν στις γυναίκες να κατέχουν αρχηγικές εκκλησιαστικές θέσεις. Θεώρησαν ότι ο ιδρυτής τους, Guglielma της Βοημίας, που πέθανε το 1281, θα ανασταινόταν πάλι το 1300 και θα άρχιζε μια νέα περίοδος κατά την οποία οι γυναίκες θα ήταν Πάπες. Υπήρξε μια ιταλική ομάδα προς το τέλος του δέκατου τρίτου αιώνα αποκαλούμενη Guglielmites. Εξέλεξαν μια γυναίκα που ονομάστηκε Manfreda Visconti ως Πάπα. Την θεώρησαν η ενσάρκωση του Θείου Πνεύματος. Εντούτοις, κάηκε ως αιρετική από την εκκλησία το 1300.
Περίπου εκατό έτη αργότερα, μια εικόνα εμφανίστηκε σε μια κάτι κάρτες που παραγγέλθηκαν από την οικογένεια Visconti, μιας γυναίκας που φορά κάτι που μοιάζει με τα θρησκευτικά ράσα που φοριόταν από τους Guglielmites.
Η Παρθένα ή το Κορίτσι:
Ο θηλυκός πάπας ως κάρτα εισάγει μια άλλη διάσταση του θηλυκού αρχέτυπου, ενός σκοτεινότερου, περισσότερης πνευματικής και μυστήριας πλευράς, η οποία δεν είναι απλά «μητέρα». Σε άλλες κάρτες, η Υψηλή Ιέρεια εμφανίζεται με τον τίτλο της Juno, το ρωμαϊκό όνομα για την Ήρα, τη θεϊκή αδελφή και σύζυγο του Διός και την αδελφή Δήμητρα, την γήινη μητέρα. Φαίνεται ότι αντιπροσωπεύει την ουράνια πλευρά της γήινης μητέρας. Ολόκληρο το αρχέτυπο του θηλυκού αποτελείται από το τριπλό-αντιμέτωπη θεά – η Παρθένα, η μητέρα και η γριά. Και η Υψηλή Ιέρεια περιγράφει το πρώτο, νεανικό πρόσωπο.
Η Υψηλή Ιέρεια συνδέεται επίσης με το νέο φεγγάρι, η φάση της υπόσχεσης πριν από την εκπλήρωση.
Σαν Παρθένα, αντιπροσωπεύει το πρώτο τέταρτο, το πλήρες της δυνατότητας και της ενέργειας, η οποία λειτουργεί μακριά ήσυχα έως ότου φθάνει στην πραγματοποίηση στη πανσέληνο – που περιγράφεται από την Αυτοκράτειρα.
Το αποχωρόν φεγγάρι φαίνεται περισσότερο συνδεμένο με την Εκάτη, την γριά ή το σκοτεινό φεγγάρι.
Η Υψηλή Ιέρεια αντιπροσωπεύει ένα μέρος της θηλυκής, ή Λευκής Βασίλισσας, που πρέπει να χωριστεί και να καθαριστεί μέσω της αλχημικής διαδικασίας προτού να μπορέσει να συγχωνευθεί με το βασιλιά.
Σαν παρθένα θεά του ημισεληνοειδούς φεγγαριού, η υψηλή Ιέρεια μπορεί να προσδιοριστεί με το κορίτσι Περσεφόνη – κόρη της γήινης μητέρας Δήμητρας – που αρπάχτηκε μακριά από το σκοτεινό Θεό του θανάτου, τον Άδη. Επειδή έφαγε τα φρούτα των νεκρών, η Περσεφόνη δεν πρέπει ποτέ να είναι σε θέση να αφήσει τον κάτω κόσμο. Εντούτοις, λόγω των έξυπνων διαπραγματεύσεων του Ερμή, επιτράπηκε να περάσει το ένα τρίτο του έτους με τη μητέρα της στη γη, ενώ εν τω μεταξύ άνθιζε η φύση και η συγκομιδή ωρίμαζε. Το υπόλοιπο του χρόνου μπορεί να εξισωθεί με το χρόνο της κύησης, απαραίτητο προτού να έρθει οποιαδήποτε δημιουργική διαδικασία στην πραγματοποίηση.
Οι ιδέες και οι εμπνεύσεις κολυμπούν συχνά γύρω, σε μια ασαφή μορφή στο πίσω μέρος του μυαλού κάποιου, πολύ πριν να προκύψουν στην επικαιρότητα. Δεν είναι ασυνήθιστο να ακουστεί κάποιος να λέει, «δεν μπορώ να μιλήσω για την ιδέα μου ακόμα – είναι ακόμα πάρα πολύ νέο και ασχημάτιστο.» Ο προφανής δημιουργικός συσχετισμός είναι με το αγέννητο παιδί, το οποίο περνά εννέα μήνες, που αυξάνονται και που ωριμάζουν σε ένα μεγάλο ποσοστό αλλά στα μυστικά, που κρύβεται από τον κόσμο μέχρι τη στιγμή της γέννησης, όταν αποκαλύπτεται για όλους για να δουν το μυστικό.
Η θηλυκή δύναμη:
Η Κυρά της λίμνης στις κάρτες του κύκλου του Αρθούρου (Arthurian) κάθεται μπροστά από μια τεράστια ποσότητα νερού. Ο μύθος λέει ότι ένα θηλυκό χέρι αναδύθηκε από τη λίμνη, κρατώντας το μαγικό ξίφος Excalibur, και αυτό κερδήθηκε τελικά από τον Αρθούρο. Στο τέλος της ζωής του, ο Αρθούρος καθοδήγησε το ξίφος να επιστραφεί στην Κυρά της Λίμνης. Καθώς το Excalibur ξαναρίχτηκε στο νερό, το χέρι της Κυράς της λίμνης εμφανίστηκε από τη λίμνη, έπιασε το ξίφος και το στριφογύρισε τρεις φορές πριν να βυθοστεί το χέρι και το ξίφος πίσω στα βάθη του νερού για πάντα.
Η Υψηλή Ιέρεια συνδέεται με τη δίψα της γνώση του άλλου κόσμου, στο οποίο ο ελληνικός μύθος αναφέρεται ως Άδης και, στην ψυχολογία, είναι ένα σύμβολο από το ασυναίσθητο μυαλό.
Η Υψηλή Ιέρεια, στις μεσαιωνικές κάρτες Scapini, είναι καθισμένη μεταξύ δύο στηλών. Η στήλη στο αριστερό της αντιπροσωπεύει τη θηλυκή πλευρά, που υποστηρίζεται από μια μαύρη σφίγγα και ενσωμάτωση μιας γοργόνας, που προσφέρεται ένα μήλο από έναν υπηρέτη, που υπενθυμίζει σε μας τον πειρασμό της Εύας. Αυτό μπορεί, στη συνέχεια, να απεικονίσει τον πειρασμό της Περσεφόνης, η οποία άφησε τις φίλες της για να ψάξει για ομορφότερα λουλούδια σε μια απομονωμένη τοποθεσία και απήχθη από το Θεό του θανάτου. Η περιέργεια και η ικανότητα που μπαίνει στον πειρασμό συνδέονται συχνά με το θηλυκό, αλλά, χωρίς την επιθυμία και περιέργεια, η ζωή παραμένει στατική. Η στήλη στη δεξιά πλευρά της είναι κόκκινη, για τον αρσενικό, και αποτελείται από τα φλογερά σύμβολα των φλογών και των σαλαμάντρων.
Πίσω κρέμεται ένα πέπλο που υποστηρίζεται, από έναν μικροσκοπικό ήλιο και ένα φεγγάρι – πάλι, μια ισορροπία των αντιθέτων. Αυτό επιπλέον αντηχεί από τα δύο κλειδιά που κρατά, ένα χρυσό, το άλλο ασημένιο.
Στα πόδια της, τα λουλούδια απεικονίζουν τη γενναιοδωρία της φύσης, ενώ το διαιρεμένο σε τετράγωνα πάτωμα μπορεί να αντιπροσωπεύσει τα αντίθετα μέρα και νύχτα, τη ζωή και το θάνατο.
Ο αριθμός δύο προτείνει το διπλασιασμό, τη δυαδικότητα, την ακολουθία, τη συνέχεια, την αντανάκλαση, την αντιστροφή, την αντίθεση, και την αναπαραγωγή. Συμβολικά αντιπροσωπευόμενη ως γυναίκα, η Υψηλή Ιέρεια είναι αυτό που η ψυχολογία αποκαλεί το υποκειμενικό μυαλό ή υποσυνείδητο. Είναι εκείνο το μέρος της προσωπικότητάς μας που μοιραζόμαστε με όλα τα όντα κάτω από το ανθρώπινο επίπεδο.
Η Υψηλή Ιέρεια είναι η αντίθεση του Μάγου, του οποίου η κόκκινη τήβεννος προσωποποιεί την πυρκαγιά και το φως, και είναι ενεργά δεσμευμένη, ενώ φορά το μπλε ένδυμα του νερού και της νύχτας, και κάθεται σε μια παθητική κατάσταση. Όπως το φεγγάρι στα πόδια της δεν έχει κανένα φως δικό της, μάλλον είναι το δοχείο που λαμβάνει, συντηρεί, και απεικονίζει όλα αυτά που έχουν εντυπωσιάσει επάνω της από ανωτέρω, δηλαδή, την υπερσυνείδηση, τον Ανόητο, και την αυτοσυνείδηση, τον Μάγο.
Η δύναμή της είναι η μνήμη, και όλα αυτά που παρουσιάζονται σε αυτήν την κάρτα αναφέρονται σε αυτήν την πτυχή των δυνάμεών της με κάποιο τρόπο.
Πραγματικά ολόκληρη η διαδικασία και η πρακτική του Tarot περιστρέφονται γύρω από αυτήν την αρχή της ανάμνησης. Αυτό που ξετυλίγουν αυτές οι κάρτες σε μας, είναι η αποκατάσταση της γνώσης που κατέχουμε ήδη. Οι δύο στυλοβάτες στις πλευρές της είναι όμοιοι στη μορφή και το σχέδιο, αλλά διαφορετικοί στο χρώμα.
Είναι από το ναό του Σολομώντος – ο μαύρος στυλοβάτης του Boaz που αντιπροσωπεύει την αρνητική δύναμη ζωής, και ο άσπρος, Jachin, η θετική δύναμη ζωής. «Περιέχουν το κλειδί σε ολόκληρη την Βίβλο και σε ολόκληρη την διάταξη της φύσης, και όπως τα εμβλήματα των δύο μεγάλων αρχών που είναι οι στυλοβάτες του κόσμου, στάθηκαν κατάλληλα στο κατώτατο όριο εκείνου του ναού που σχεδιάστηκε για να συμβολίσει όλα τα μυστήρια της ύπαρξης.»
Αυτό αντιπροσωπεύει έναν από τους βασικούς νόμους της ανάκλησης, τον σύνδεσμο που είναι παρόμοιος ή αντιπαραβάλλετε στη φύση. Το βρίσκουμε ευκολότερο να υπενθυμίσουμε εκείνες τις λεπτομέρειες που καταγράψαμε πρόσφατα, όπως γράφονται στην επιφάνεια του κυλίνδρου που κρατά στα πόδια της, και από τη συνεχή επανάληψη, όπως ο αριθμός 2 και άλλα σύμβολα, υπονοούν την διπλή φύση.
Αναπτύσσοντας την ερμητική αρχή της αιτίας και αποτελέσματος, αυτοί οι δύο στυλοβάτες συμβολικά δείχνουν ότι το μόνο που δοκιμάζουμε είναι η συλλογική αντίδραση στα διανοητικά σχέδια που συνειδητά και ασυναίσθητα δημιουργούμε. Οι οφθαλμοί λωτού που παρουσιάζονται στους δύο στυλοβάτες αποκαλύπτουν ότι είναι η αιτία όλης της αύξησης και ανάπτυξης. Εντούτοις, οι οφθαλμοί δεν είναι ανθισμένοι, αναγνωρίζοντας ότι είναι η Παρθένος, η Εύα πριν από την ένωσή της με το Αδάμ, η καλυμμένη Ίσις της αιγυπτιακής μυθολογίας. Οι δυνάμεις που επιδεικνύει είναι πιθανές, αλλά προς το παρόν παραμένουν λανθάνουσες. Επάνω στο πέπλο μεταξύ των στυλοβατών βλέπουμε τα κόκκινα ρόδια (θηλυκός, αρνητικός) και τους πράσινους φοίνικες (αρσενικό, θετικό), το θετικό και το αρνητικό, το αρσενικό και το θηλυκό, η αναμονή της ένωσης των αντιθέτων.
Αυτά είναι σύμβολα που δείχνουν ότι ο υποσυνείδητος είναι ενδεχόμενος αναπαραγωγικός. Το συνδεδεμένο πέπλο δείχνει ότι αυτή η γυναίκα είναι η σύνθετη νοημοσύνη. Είναι ότι μέσω του ασυναίσθητου κόσμου επικοινωνούμε τηλεπαθητικά ο ένας με τον άλλον, είτε το γνωρίζουμε συνειδητά, είτε όχι. Η άκρη της εσθήτας της, που ισορροπεί το ημισεληνοειδές φεγγάρι στα πόδια της, σύρει από την εικόνα, δείχνοντας το ρεύμα της συνείδησης, το οποίο ρέει στο υπόβαθρο του κλειδιού 3, η Αυτοκράτειρα, και επανεμφανίζεται στις πιο πρόσφατες κάρτες.
Η Υψηλή Ιέρεια είναι η παρθένα κόρη του φεγγαριού, και επάνω στο κεφάλι της, φορά μια κερασφόρο κορώνα, το σύμβολο της πανσελήνου, με μια γεμισμένη και εξασθενισμένη εικόνα του φεγγαριού σε κάθε πλευρά, αυτός ο προσδιορισμός υπαινίσσεται ότι ο ρυθμός είναι η στεφόμενη αρχή της διανοητικής δραστηριότητάς της.
Ο κύλινδρος που κρατά στα πόδια της έχει εγγραμμένη τη λέξη TORA, που σημαίνει το ΝΟΜΟ ή τον ΘΕΙΟ ΝΟΜΟ, που δεν είναι για όλα τα μάτια να τον βλέπουν. Για τα γραπτά μέσα στον κύλινδρο είναι όλα αυτά που είμαστε, και όλα αυτά που μπορούμε και που θα εξελιχθούμε στο μέλλον. Η αποκαλυφθείσα αριστερή χείρα της, μιλά για τις επιφανειακές εμφανίσεις της, και το συνειδητό αρχείο προσωπικών εντυπώσεών μας.
Η Δεξιά χείρα της κρύβεται, μας λέει ότι το μεγαλύτερο μέρος της υποσυνείδησής μας είναι πάντα κρυμμένο από την εξωτερική αντίληψή μας. Ακόμα θα παρουσιαστεί σε μας σε μια στιγμή του Διαφωτισμού, μόλις καταλάβουμε το χαρακτήρα και τις δυνάμεις της, και μόλις μάθουμε πώς να την πλησιάσουμε κατάλληλα.
Ο ηλιακός σταυρός στο στήθος της, με τα όπλα του ίσου μήκους, αντιπροσωπεύει την ισορροπία των θετικών και αρνητικών δυνάμεων. (Ο όρθιος είναι το θετικό, αρσενικό στοιχείο το οριζόντιο, αρνητικό, θηλυκό στοιχείο.)
Επικεντρωθείτε στην Υψηλή Ιέρεια για να βελτιώσετε τη μνήμη σας.
Σε μια ανάγνωση:
Κάτι είναι κρυμμένο στη ζωή σας, ένα μυστήριο ή ένα μυστικό σας αποφεύγει. Η απάντηση μπορεί να βρεθεί στις μνήμες ή τα όνειρά σας, του παρελθόντος. Στηριχθείτε περισσότερο στη διαίσθηση από τη διάνοια. Παραμείνετε ανοικτή στις πληροφορίες που ρέουν από το ασυναίσθητό σας.
Η Υψηλή Ιέρεια αντιπροσωπεύει μια μυστήρια γυναίκα σε μια ζωή ενός ανδρός, μία femme fatale, σεξουαλική και χαρισματική, η οποία παραμένει σε απόσταση και αποσύνδεσε τη συναισθηματική συμμετοχή. Στη ζωή μιας γυναίκας αντιπροσωπεύει τη διαίσθηση.
Εργασία:
Τα πράγματα μπορούν να είναι ένα κομμάτι αργό για μια στιγμή, αλλά μια έκπληξη σας αρπάζει – ένα επίδομα, μια άνοδος αμοιβής, ίσως μια προώθηση ή μια νέα ευκαιρία εργασίας. Μια γυναίκα στο περιβάλλον της εργασίας σας αγαπά να κουτσομπολεύει, αλλά δεν αποκαλύπτει τίποτα για τον εαυτό της.
Ειδύλλιο:
Ο σημαντικός άνθρωπος για σας , δεν σας τα λέει όλα. Είναι μακρινός, λίγο παγωμένος, απορροφημένος στις υποθέσεις του, έτσι παίζετε, περιμένοντας να ανταποκριθεί στο παιχνίδι. Η αποσύνδεσή σας για το ειδύλλιο επιτρέπει γενικά σε σας στο να κατευθύνετε την ενέργειά σας σε άλλους τομείς της ζωής σας. Ακολουθήστε την εσωτερική φωνή σας.
Οικονομικά:
Δεν έχετε την πλήρη επίγνωση του τι συμβαίνει και μια γυναίκα βρίσκεται κυρίως πίσω από κάτι που δεν ξέρετε. Μπορεί να είναι Σκορπιός δεδομένου ότι είναι μυστικοπαθής, σεξουαλική, πονηρή, με ικανότητα ψυχική, εκδικητική. Ο έλεγχος κάτω από την επιφάνεια, υποβάλλονται ερωτήσεις, ας κρατάτε τη συμβουλή σας.
Υγεία:.
Δεν έχετε όλες τις πληροφορίες που πρέπει να λάβετε και μια απόφαση απαιτεί περισσότερη επεξεργασία. Εξετάστε τη διάγνωση, τις δοκιμές, τον γιατρός σας. Εάν η παραδοσιακή επεξεργασία δεν φαίνεται ακριβής, μην πηγαίνετε κατευθείαν επάνω της. Ακούστε το σώμα σας, προσέξτε τα όνειρά σας, γνωρίστε τους συγχρονισμούς που αναφέρονται στην υγεία σας. Ζητήστε ένα θεραπευμένο όνειρο.
Πνευματικότητα:
Η προσωπική πορεία σας μπορεί ακόμα να κρυφτεί ή να είναι ασαφής. Αλλά παραμένοντας ανοικτοί και δεκτικοί στα συνθήματα στη καθημερινή ζωή σας, επιτυγχάνετε την κατανόηση που χρειάζεστε.
Ενδυνάμωση:
Επισύρετε την προσοχή στη αίγλη σας και τη διαίσθησή σας για να επιτύχετε αυτό που θέλετε.