Το παιδί μας στο σχολείο και αστρολογικές συμβουλές
Από την Λίλιαν Σίμου
Το παιδί μας είναι ο κόσμος που ανοίγεται μπροστά μας. Πώς θα ενημερωθούμε έγκαιρα για τα ταλέντα, τις ευαισθησίες του, τον τρόπο που βλέπει τους γονείς. Τι ζητά και ποιες ανάγκες έχει για να γίνει υγιές εσωτερικά και εξωτερικά, να κοινωνικοποιηθεί σωστά και να μην χάσει η οικογένεια πολύτιμο χρόνο προκειμένου να το βοηθήσει να προοδεύσει σε κάθε τομέα της ζωής.
Η αστρολογία είναι ένας χρήσιμος οδηγός. Κάνοντας την ανάλυση για το Παιδικό Ωροσκόπιο, γνωρίζουμε από νωρίς τις αδυναμίες του παιδιού, πώς βλέπει τη ζωή, τους γονείς, τους φίλους, το σχολείο και τις δεξιότητές του.
Μέσα από τον αποσυμβολισμό της προσωπικότητας, ανακαλύπτουμε τα ταλέντα, την τόλμη και την ατολμία και μπορούμε να τα στηρίξουμε, προκειμένου να ενταχθούν στον κοινωνικό χώρο.
Το πρώτο βήμα είναι ο χώρος τους σχολείου.
Εκτός της κοινωνικής ένταξης, το σχολείο παρέχει και το πολύτιμο δώρο της Γνώσης. Η Γνώση είναι το παράθυρο του καθενός προς νέους ορίζοντες.
Αγαπώντας το σχολικό περιβάλλον και το βιβλίο, τη γνώση, την μάθηση, ο μικρός μαθητής, θα κατανοήσει τη δύναμη που θα αποκτήσει στη ζωή.
Tο σχολείο είναι ένας από τους πιο σημαντικούς σταθμούς στη ζωή κάθε ανθρώπου, αλλά ακόμα σημαντικότερος φαίνεται και είναι, όταν διανύει κάποιος τη σχολική ηλικία. Ακόμη και για τον πιο «αδιάφορο» μαθητή είναι επώδυνο να μην τα καταφέρνει, να έχει αποτυχίες, να μην μπορεί να προσαρμοστεί στο σχολικό περιβάλλον.
Στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς, τα παιδιά μας, έχουν να αντιμετωπίσουν πολλά προβλήματα. Αλλά ας δούμε λίγο πώς εκείνα τα αντιλαμβάνονται, μέσα από τον χώρο του σχολείου και πώς θα ήταν καλό να τα βοηθήσουμε εμείς, για να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους και να αγαπήσουν το σχολείο, σαν δεύτερο σπίτι τους!
Τα παιδιά μας στο σχολείο…συντροφιά με τα άστρα
Το παιδί μας στα ζώδια της φωτιάς! (Κριός, Λέων, Τοξότης)
Το παιδί μας στα ζώδια της γης! (Ταύρος, Παρθένος, Αιγόκερως)
Το παιδί μας στα ζώδια του αέρα! (Δίδυμοι, Ζυγός, Υδροχόος)
Το παιδί μας στα ζώδια του νερού! (Καρκίνος, Σκορπιός, Ιχθύες)
Τρίτος οίκος: Η σκέψη, η γνώση και ο μαθητής
Το άγχος αποτελεί ένα αναπόσπαστο συναίσθημα της ανθρώπινης ύπαρξης από την αρχή έως το τέλος αυτής. Είναι θετικό, χρήσιμο και παραγωγικό όταν είναι μέτριας έντασης και διάρκειας και αποτελεί ανταπόκριση σε μια κατάσταση όπου απαιτείται να ενεργοποιηθούμε, π.χ. την έναρξη της σχολικής περιόδου, το άγχος μέτριου βαθμού πριν από εξετάσεις.
Το άγχος είναι ιδιαίτερα αντιπαραγωγικό, όταν είναι μεγάλης έντασης, διάρκειας και δεν αποτελεί ανταπόκριση σε συγκεκριμένα και επικίνδυνα ερεθίσματα.
Σύμφωνα με την ψυχίατρο Παιδιών και Εφήβων Φρίντα Κωνσταντοπούλου, έχουμε:
Από 6- 12 ετών
Σχολικό άγχος: Με την έναρξη της σχολικής ηλικίας τα παιδιά καλούνται να αντιμετωπίσουν άγνωστες υποχρεώσεις, στις οποίες μέχρι τότε δεν είχαν εξοικειωθεί. Τα παιδιά έχουν διαφορετικό αναπτυξιακό ρυθμό και το σύγχρονο ιδιαίτερα απαιτητικό, εκπαιδευτικό σύστημα δεν έχει υπομονή να τα περιμένει. Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, χαμηλό γνωστικό δυναμικό, μειωμένους ρυθμούς μάθησης, παρουσιάζουν έντονο άγχος στην καθημερινότητά τους.
Σχολικός εκφοβισμός: Όταν τα παιδιά είναι θύματα bullying το άγχος τους κορυφώνεται, ειδικά στο σχολικό περιβάλλον που μπορεί να οδηγήσει σε σχολική άρνηση και εγκατάλειψη του σχολείου.
Η εκδήλωση του άγχους στην παιδική ηλικία παρουσιάζεται με:
- Έντονη σωματοποίηση, (κεφαλαλγίες, γαστρεντερικά συμπτώματα, αυτοάνοσα νοσήματα, αλωπεκίαση).
- Διαταραχές στη συμπεριφορά, επιθετικότητα.
- Αδυναμία συγκέντρωσης.
- Πτώση των ακαδημαϊκών του επιδόσεων.
Οι γονείς θα πρέπει να βρίσκονται κοντά στα παιδιά τους και να αντιλαμβάνονται την οποιαδήποτε αλλαγή στη συμπεριφορά τους. Συχνά τα παιδιά αγνοούν την αιτία του άγχους τους ή δυσκολεύονται να τη μοιραστούν με τους γονείς τους.
Επίσης, επειδή σε αυτές τις ηλικίες είναι πολύ ενοχικά, μπορεί να θεωρούν ότι φταίνε τα ίδια που δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες τους όπως θα ήθελαν οι γονείς τους.
Εξηγήστε τους ότι είναι φυσιολογικό να βιώνουν δυσάρεστα συναισθήματα, ότι τα καταλαβαίνετε και προσπαθήστε να βρείτε μαζί τρόπους αντιμετώπισης του άγχους τους.
Από 12-18 ετών
Σε αυτή την ηλικιακή φάση που η ωριμότητα των παιδιών και η απεξάρτηση από τους γονείς βρίσκεται σε εξέλιξη, τα άγχη τους είναι ποικίλα. Οι αλλαγές που παρατηρούν στο σώμα τους, στα συναισθήματά τους, η παιδική ηλικία που αφήνουν σιγά-σιγά, μαζί με την ανεμελιά και την οικογενειακή ασφάλεια συχνά τα τρομοκρατούν και τα φορτίζουν με αγχώδη συναισθήματα.
Ταυτόχρονα αντιμετωπίζουν :
Άγχος επαγγελματικής αποκατάστασης: Η επαγγελματική αποκατάσταση στην Ελληνική κοινωνία είναι συνυφασμένη με την επιτυχία στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Συχνά μάλιστα, ταυτίζεται με τα όνειρα και τις προσδοκίες ολόκληρης διαγενειακής αλυσίδας, δημιουργώντας στον έφηβο μεγαλύτερες προσδοκίες και συνεπώς μεγαλύτερο άγχος.
Κοινωνικό άγχος: Oι κοινωνικές σχέσεις για τους εφήβους έχουν πρωταρχική σημασία. Έχουν έντονα την ανάγκη να νιώθουν αποδεκτοί και να ανήκουν σε ομοιογενείς ομάδες συνομηλίκων. Η δυσκολία τους να ενταχθούν σε μια ομάδα αποτελεί ιδιαίτερα στρεσογόνο κατάσταση για την εφηβική ηλικία.
Η επαφή με το άλλο φύλο, είναι μια καινούργια και άγνωστη συναισθηματική διεργασία για τα παιδιά που τα φορτίζει με έντονα συναισθήματα.
Καλή δύναμη στα παιδιά όλων των βαθμίδων και στους γονείς και εκπαιδευτικούς, εύχομαι εγρήγορση και αγάπη!
Όλες οι αναρτήσεις μας καθημερινά και στις σελίδες μας
στο facebook https://www.facebook.com/liliansimou.astrolife
στο twitter https://twitter.com/astrolifegr
στο κανάλι μου στο youtube: https://www.youtube.com/channel/UCSrCxZCiHrdYlzze25B_p3Q
Θέματα ψυχολογικής αστρολογίας στο: http://writersgang.com/ (Στήλη: Walking with the stars)
και τώρα στο https://togethergreece.com/Lilian1S