Διάσημοι Τοξότες -Μαρία Κάλλας
Η αιώνια Ντίβα
Γεννήθηκε με το όνομα Άννα Μαρία Καικιλία Σοφία Καλογεροπούλου στις 2 Δεκεμβρίου του 1923 στη Νέα Υόρκη από γονείς που μόλις είχαν μεταναστεύσει την Αμερική. Στα εννέα της χρόνια ξεκινά με αδελφή της Υακίνθη μαθήματα πιάνου, εκφράζοντας με τον τρόπο αυτό τον Ήλιο και τον Ωροσκόπο της στην 9η μοίρα του Τοξότη.
Σε ηλικία 11 ετών έλαβε το πρώτο βραβείο ως “σολίστ” σε διαγωνισμό παιδικών φωνών που είχε διοργανώσει ο ραδιοφωνικός σταθμός της Νέας Υόρκης W.O.R. θέτοντας τις βάσεις για την μελλοντική θεαματική της καριέρα στον ουρανό των αστέρων της τέχνης (Πλούτωνας στις 11 Καρκίνου 55΄). Μοίρες-σταθμοί στον αστρολογικό της χάρτη, μοίρες που σημειοδότησαν χρονιές βασικές για την εξέλιξή της. Μία επιτυχία που σκιάζεται σύντομα από κλυδωνισμούς στην οικογένεια, το διαζύγιο των γονιών της, την επιστροφή της μητέρας και των παιδιών στην Ελλάδα στα 14 χρόνια της. Γράφεται στο Εθνικό Ωδείο σε μικρότερη ηλικία από την επιτρεπτή και διδάσκεται από την Elvira de Hidalgo, σημαντική παρουσία στη ζωή της.
Η Μαρία Κάλλας είναι ένας τυπικός Τοξότης, με δυνατότητες να διοχετεύσει την φλόγα της μεθοδικά. Συνδυάζει δύο όμορφες ποιότητες. Έχει τονισμένο το στοιχείο του Τοξότη στον χάρτη της, με τον Δία, τον Ήλιο, τον Ωροσκόπο και τον Ερμή στο ζώδιο αυτό. Προσωπικότητα που χαρακτηρίζεται από ζωτικότητα, διάθεση για δημιουργική επέκταση, διεύρυνση πνευματική, προσωπική λάμψη που επιβάλλεται άμεσα. Δηλώνει την ικανότητά της να ξεπερνά όρια, σύνορα, περιορισμούς. Η Μαρία Κάλλας μπορεί να αγκαλιάζει όλο τον κόσμο.
Με ποιον τρόπο το πέτυχε; Με την αγάπη της για την μουσική. Ο Ποσειδώνας στην ακμή του 9ου οίκου της, της προσδίδει την αίσθηση της φιλοσοφίας ζωής μέσα από την καλλιτεχνική της δραστηριότητα. Σε Μεγάλο Τρίγωνο με τον Ερμή (κυβερνήτη του 10ου οίκου, της φήμης και της καριέρας) και τον Χείρωνα στον 4ο οίκο, βρίσκει διέξοδο στην τραυματική εμπειρία της οικογένειας, μέσα από την μουσική και ξεκινά την διαδρομή της. Το Μεγάλο Τρίγωνο είναι ένας σχηματισμός που παρέχει ευχέρεια, αλλά δεν προκαλεί σε δράση.
Η δραστηριοποίηση προκαλείται από το τετράγωνο του Πλούτωνα προς τον Χείρωνα (η ριζική αλλαγή πατρίδας και οικογένειας) αλλά και το Ταυ Τετράγωνο προς τον Ερμή, του Ουρανού και της Σελήνης. Είτε από τον 4ο οίκο, είτε από την Σελήνη, επιβεβαιώνεται πως η ανάδειξη των προσόντων της έχει ως εφαλτήριο την ανατροπή στο οικογενειακό περιβάλλον και την αλλαγή τόπου διαμονής.
Μαρία Κάλλας – τα πρώτα βήματα
Στις 2 Απριλίου 1939 κάνει το σκηνικό της ντεμπούτο ως Σαντούζα σε μία μαθητική παράσταση της Cavalleria Rusticana του Πιέτρο Μασκάνι από το Ωδείο Αθηνών.
Στο ετήσιο ωροσκόπιο έχουμε το Μεσουράνημα στον Λέοντα (λάμψη μέσω της τέχνης) να κάνει σύνοδο με ένα σύστημα προόδου προς τον Ποσειδώνα του έτους την ημερομηνία της παράστασης. Οδιελαύνων Ήλιος, επίσης, βρισκόταν στον Κρόνο του έτους στον 5ο οίκο. Αν και βρισκόταν ακόμη σε επίπεδο μαθητείας διακρίνεται για πρώτη φορά. Η ακμή του ετησίου Μεσουρανήματος σχηματίζει σύνοδο με τον γενέθλιο Ποσειδώνα στην ακμή του 9ου οίκου (το εξωτερικό για εκείνη, αφού είχε γεννηθεί στην Νέα Υόρκη).
Στον χάρτη του έτους βλέπουμε τον Β. Δεσμό σε σύνοδο με την Αφροδίτη στον πρώτο οίκο και σε αντίθεση προς τον Ουρανό. Η όψη δηλώνει την ξαφνική προώθηση της καλλιτεχνικής της φύσης, που ανοίγει το μονοπάτι της ζωής της. Βρίσκεται για πρώτη φορά στην Λυρική Σκηνή, λίγο πριν την έναρξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, συνεχίζει με συναυλίες και ερμηνεύει άριες για την ενίσχυση των συσσιτίων της εποχής και τους φυματικούς. Όπως συμβαίνει όμως στα ξεχωριστά παιδιά αυτής της χώρας, αντιμετωπίζει την αχαριστία και την πολεμική των συναδέλφων της μετά τον πόλεμο. Απογοητευμένη επιστρέφει στην Αμερική κι από εκεί πηγαίνει στην Ιταλία, για να βρει καλύτερη τύχη. Η έννοια του περιπλανώμενου Τοξότη βγαίνει στην επιφάνεια ξανά!
Μαρία Κάλλας στο εξωτερικό
Στην Ιταλία γνωρίζεται με τον βιομήχανο και μουσικόφιλο Τζ. Μενεγκίνι και γίνεται μάνατζέρ της, ενώ την παντρεύεται στις 21 Απριλίου του 1949. Την ενθαρρύνει να κάνει δίαιτα και φροντίζει να μην παίρνει ρόλους δίχως ουσία και δίχως προώθησης του ταλέντου της. Στο ετήσιο ωροσκόπιο ο Χείρωνας είναι σε σύνοδο με τον γενέθλιο Δία. Ο Μενεγκίνι ήταν αρκετά μεγαλύτερος στην ηλικία. Ο γάμος αυτός μπορεί να αποτέλεσε για την ίδια ένα στήριγμα που θα επιθυμούσε να καλύψει την απουσία του πατέρα. Η προστασία του Δία φαίνεται να το προσφέρει. Η ευημερία του Μενεγκίνι είναι μία ακόμη εξήγηση.
Ο ετήσιος Κρόνος είναι σε σύνοδο με τον Β. Δεσμό στο γενέθλιο. Ξεκινά μία καρμική εξέλιξη, χτίζει ένα μέλλον που θα έχει διάρκεια, αν και θα βγει μέσα από κόπο, με την στήριξη ενός δυνατού άντρα, έμπειρου και μεγαλύτερου. Και πράγματι, ο Μενεγκίνι την ωθεί στην δίαιτα που είναι εξαντλητική αλλά επιτυγχάνεται (ο Κρόνος στην Παρθένο και στην ακμή του ετησίου 6ου οίκου). Σε τετράγωνο προς τον Ήλιο και τον Ερμή του ετησίου (η πειθαρχία στον νου και στην θέληση) αλλά και σε καλή όψη προς τους Δεσμούς της Σελήνης και την Αφροδίτη του ετησίου (το μέλλον της ανοίγει προς νέους ρόλους που μπορεί τώρα να ερμηνεύσει μέσα από την νέα αισθητική).
Ο ετήσιος χάρτης όταν συνέβη ο γάμος έχει ένα μεγάλο και δυνατό συνδυασμό πλανητών που ονομάζεται Χαρταετός. Περιλαμβάνει τους Δεσμούς της Σελήνης, την Αφροδίτη, τον Κρόνο, τον Άρη και τον Δία. Ο συνδυασμός αυτός μοιάζει να απογειώνει τον άνθρωπο και να τον ανεβάζει όλο και πιο πολλά, όπως πετά ένας χαρταετός στον αέρα. Μέσα από την σκληρή δουλειά, την διεύρυνση, τις ευκαιρίες, τον γάμο, την νέα αισθητική της παρουσία χτίζει ένα μέλλον γεμάτο δόξα. Ανεβαίνει πια όλο και πιο ψηλά.
Στις 7 Δεκεμβρίου 1951 η Κάλλας ανοίγει τη σαιζόν στη Σκάλα του Μιλάνου με το “Σικελικό Εσπερινό”, εμφάνιση που της προσφέρει μεγάλη αναγνώριση. Το ωροσκόπιο του έτους είναι εντυπωσιακό: Ο ετήσιος ωροσκόπος είναι σε σύνοδο με τον γενέθλιο ωροσκόπο. Μία χρονιά-σταθμός. Ο ετήσιος Ερμής είναι σε ακριβή σύνοδο και σε κρίσιμη μοίρα με την γενέθλια Αφροδίτη.
Η φωνή ως χάρισμα και ταλέντο που έχει δουλευτεί πολύ και προβάλλεται δυναμικά, μέσα από το τετράγωνο προς τον Άρη και το Μεσουράνημα του έτους και τον Δία. Πόσο πιο λεπτομερώς θα μπορούσε να φανεί αυτή η σημαντική στιγμή της, που της απέφερε κύρος, διεύρυνση ευκαιριών και δυναμική παρουσία μέσω της δουλειάς της!
Η Σελήνη του έτους σχηματίζει τετράγωνο προς τον Ποσειδώνα και την Αφροδίτη στον 10ο οίκο, όπου βλέπουμε την κατάθεση ψυχής που κάνει μέσω της τέχνης. Ο έντονος ετήσιος 10ος οίκος σημειώνει την εμβέλεια στον χώρο της καριέρας της και οι πολλές δύσκολες όψεις του ετησίου ωροσκοπίου της, περιγράφουν ένα έτος γεμάτο προκλήσεις και έργα.
Μαρία Κάλλας και Ωνάσης
Τον Ιούνιο του 1957 γνωρίζει τον μοναδικό έρωτά της, τον Αριστοτέλη Ωνάση. Δεν βρήκα πού πέρασε τα γενέθλιά της εκείνη την χρονιά για να έχω ακριβές ετήσιο ωροσκόπιο, επομένως εκείνο που μπορούμε να δούμε είναι κάποιες σημαντικές διελεύσεις τον μήνα που άλλαξε τη ζωή της: Ο Κρόνος ήταν σε σύνοδο με τον Ήλιο και τον Ωροσκόπο της, ωθώντας την να αποφασίσει πιο σοβαρά με το μέλλον και τις επιθυμίες της. Ένα άτομο με το κύρος του Ωνάση, ήταν ικανό να τραβήξει την προσοχή της. Ο Ήλιος ήταν απέναντι από τον γενέθλιο Ήλιο της και σε σύνοδο με την Μαύρη Σελήνη της. Φέρνει ένα πάθος που την συγκλονίζει και γοητεύεται, έλκεται από μία ανδρική παρουσία, βυθίζοντας τον εαυτό της σε νέες συγκινήσεις. Η γενέθλια Σελήνη δέχεται την επιρροή του διελαύνοντα Δία από σύνοδο. Ο πλούτος της συγκίνησης υπερισχύει του νου και της λογικής (σε τετράγωνο προς τον γενέθλιο Ερμή της και σε τετράγωνο προς την διελαύνουσα Αφροδίτη). Αισθάνεται προφανώς πως βρήκε τον σύντροφο της ζωής της, το ταίρι της, όπου παραδίδεται δίχως αντιστάσεις.
Η απογοήτευση…
Φυσικά γνωρίζουμε πως ο γάμος του Ωνάση με την Τζάκυ (8/7/68) την απογοήτευσε βαθιά και την οδήγησε στην κατάθλιψη. Η μεγάλη καλλιτέχνης βρίσκεται προδομένη από τον αγαπημένο της. Εκείνη την ημέρα η ψυχή της «σπάει σε κομμάτια».
Ο διελαύνων Ουρανός σχηματίζει σύνοδο με την Σελήνη της, τετράγωνο με την Αφροδίτη της. Διαλύεται συναισθηματικά. Ο Ουρανός είναι σε ακριβή σύνοδο με το μεσοδιάστημα Ήλιου/Πλούτωνα, ανατρέποντας τις ισορροπίες του πεπρωμένου της. Εισπράττει μία ισχυρή δοκιμασία και δεν μπορεί να την ελέγξει. Η κρίση είναι μεγάλη, καθώς ο Ποσειδώνας σχηματίζει τετράγωνο με τον γενέθλιο Ποσειδώνα και ο Κρόνος σχηματίζει αντίθεση με τον γενέθλιο Κρόνο. Βαθιά η κρίση, βαθύς κι ο πόνος της
Η διελαύνουσα Σελήνηστον Αιγόκερω και ίσως σε σύνοδο με την Αφροδίτη της, αναδεικνύει την πίκρα, τα παγωμένα αισθήματα, την αγάπη που σταματά να προσφέρει και να προσφέρεται. Ο Β. Δεσμός είναι σε σύνοδο με τον Χείρωνά της, δίνοντάς της ένα ακόμη καρμικό τραυματικό μάθημα με την απώλεια του «δικού» της προσώπου, όπως συνέβη κάποτε με τον πατέρα της. Ο Άρηςβρίσκεται ακριβώς πάνω από τον γενέθλιο Πλούτωνα και νιώθει πως εισπράττει μία μαχαιριά που πονά κατάβαθα. Βαθιά συγκλονισμένη, κάνει απόπειρα αυτοκτονίας, έχει εμφανίσεις που δεν την ικανοποιούν και αποσύρεται σιγά-σιγά.
Με τον θάνατο του Ωνάση, έρχεται πιο κοντά στο τέλος της, το οποίο συνέβη στις 26 Σεπτεμβρίου 1977 στο Παρίσι, όπου διέμενε τα τελευταία χρόνια. Ο ετήσιος χάρτης της σχηματίζει πάλι ένα Χαρταετό, όπως εκείνος της πρώτης επιτυχίας στη καριέρα της. Μόνο που αυτή τη φορά, η ψυχή της πετά για να απελευθερώσει τον πόνο και την αφόρητη μοναξιά. Με έντονο τον 12ο οίκο (Άρης Ήλιος και Ποσειδώνας) σε τρίγωνο προς τον Κρόνο στον 8ο οίκο, σε τρίγωνο προς την Σελήνη και η Σελήνη σε αντίθεση προς τον Πλούτωνα, έχουμε την τελευταία σημαντική πράξη στην ζωή της μεγάλης Ντίβας.
Η Μαρία Κάλλας ήταν μία γυναίκα που αγαπούσε έντονα, αλλά έχανε αυτό που αγαπούσε το ίδιο εύκολα.
Η αδελφή μου ήταν λεπτή, όμορφη και φιλική και η μητέρα μου την προτιμούσε πάντα. Εγώ ήμουν το ασχημόπαπο. Η μητέρα μου δεν μου έδινε σημασία και δεν μου έλεγε ποτέ μια καλή κουβέντα. Για να την κάνω να με προσέξει έπρεπε να τραγουδώ. Ήξερα πως είχα ωραία φωνή και μου έκανε καλό να προκαλώ θαυμασμό όταν τραγουδούσα. Έτσι, το τραγούδι έγινε προοδευτικά το φάρμακο κατά των συμπλεγμάτων μειονεξίας που ένιωθα”λέει σε συνέντευξή της στο περιοδικό “Time”το 1956.
Με την Αφροδίτη σε κρίσιμη μοίρα και σε ζώδιο περιορισμού (0η μοίρα Αιγόκερου), μεθόδευσε και οργάνωσε την ζωή της για να θυσιαστεί στην τέχνη, αλλά όταν αποφάσισε να θυσιάσει την τέχνη για την αγάπη βγήκε χαμένη.
Ίσως γιατί βιώνοντας αυτή την δύσκολη θέση της Αφροδίτης σε ό,τι αγαπούσε παραδινόταν, εγκλωβιζόταν και δεν φρόντιζε να έχει άμυνες ή αυτοπροστασία.
Ο κόσμος όμως την αγάπησε το ίδιο έντονα, την αγαπά και θα την θυμάται, κρατώντας στην καρδιά την ξεχωριστή μελωδική φωνή της, οικεία και απρόσιτη ταυτόχρονα, άξια σεβασμού και κορυφαία!
Όλες οι αναρτήσεις μας καθημερινά και στις σελίδες μας
στο facebook https://www.facebook.com/liliansimou.astrolife
στο twitter https://twitter.com/astrolifegr
και στο google+ https://plus.google.com/u/0/105197655252970962131/posts
Το πρώτο μήνυμα της ημέρας στο: http://kissmygrass.gr/
Θέματα ψυχολογικής αστρολογίας στο: http://writersgang.com/ (Στήλη: Walking with the stars)